Kritikák
Kitartó pillantás
A Werchmeister harmóniák
Magyar Narancs, 2001.02.08. Forgách András
... mint a tapasztalt szerencsejátékos, észrevétlenül irányt változtatott, van,
akinek ez föl sem tűnik: és éppen ez az irányváltoztatás az igazán érdekes ...
... a színészek arca, mint a tárgyaké, a tárgyaké, mint az embereké. Schygulla
elpusztult, kissé puffadt arcát rebbenékeny mosolyával tartja elénk: könnyű,
makacs, ezüstös arc. Lars Rudolph nyílt, sebzett, ártatlan kamaszarca, az, ahogyan az
újságokat (harmadszorra sikerült elolvasnom Lázár Kati szortírozó monológja alatt
a fiú kezében: Kárpáti Igaz Szó) bedobja a kisvárosi fekete hajnalban a
postaládákba, ahogyan a konzervbab-főzelékbe kenyérdarabokat szór, és boldogan, az
állati létezés boldogságával kavarja kanalával, eszik belőle, és elmereng a
kozmosz törvényein. Peter Fitz szigorú melankóliája, képessége a beletörődésre.
Nem német arcok ezek. Csak arcok. Egyetemes arcok ...
... Remekmű az, ami a föntiek elmondását fölöslegessé teszi. Arról nem kell
beszélni, mert van, létezik, mindent elvisel, mint egy hegy vagy erdő, vagy a
tengerpart egy eldugott öble, vagy a szél, vagy egy dallam.
x
A
téboly univerzuma
Werckmeister harmóniák
Jegyzet
Magyar Hírlap, 2001.02.19. Gervai András
... egyszerű, mégis talányos alig-történet, sajátos és látnoki vízió,
kozmikus létdráma a világ, az emberiség talán menthetetlen helyzetéről. A
bizonytalanságról és teljes szétesettségről, a rendről és káoszról. A rend és a
káosz átmeneti állapotában működésbe lépő erőkről, szereplőkről, végbemenő
folyamatokról ...
... Valuska nem egyszerűen postás, küldönc, rezonőr, de főszereplő, jelképes
figura: remény a reménytelenségben ... egy csöppnyi ragyogás. "Kezdet" és
"vég" között ...
x
Napfogyatkozás
Werckmeister harmóniák
Élet és Irodalom, 2001/7. Báron György
... Nappali sötétséggel kezdődik a Werchmeister harmóniák, napfogyatkozással.
Érthetjük ezt metaforikusan, mint a Krasznahorkai-Tarr féle világállapot képét, ám
a filmvásznon látható égi-földi jelenség kézzel foghatóan konkrét ...
... Haláltánc ez: a napfogyatkozás az apokalipszis hírnöke, a világrend
felbomlásának előjele ...
... A pogrom, a gyilkolás káoszát a tetszhalál rendje váltja fel. A csoda elmaradt:
az óriásemlős nem a megváltást hozta el a városba, hanem a gnómot, s általa az
összeomlást, amit a sivár hétköznapok drillje követ ...
... egy szenvedélyes és személyes létvízió dokumentumai ...
... szerkezete inkább drámai, mint epikus ...
... nehezen felejthető nagyjelenete a napfogyatkozás-tánc a kocsmában; a bálna
megérkezése az éjszakai városba; a tömeg lassú vonulása az utcákon,
reménytelenül és szerencsétlenül, a kórházi rombolás után; a kiszolgáltatott
Valuskát üldöző helikopter gyanús, imbolygó, fenyegető mozgása a levegőben ...
nincs dialógus, pusztán zene és kép. Szavakkal leírhatatlanok és elbeszélhetetlenek
…
x
Üzeneti érzék
Tímár Péter: Vakvagányok
Magyar Narancs, 2001.02.15. Turcsányi Sándor
... a vakokat tömik pénzzel (elhangzik a filmben: a "Soros"), és jó nekik a
szar is. Ez az a pont, amikor az egészet ott kéne hagyni. Nemcsak kimenni a moziból,
hanem a jegy árát is visszakérni ...
... a film úgyszólván folyamatosan, eszközként használ önreflexív elemeket ... a
vak szereplőket szigorúan szinkronizálták ...
... egy speciális környezetbe helyezett, speciális keretek közé szorított, igen-igen
halvány, kifejezetten bicegős történet. Közhelyek tömegével előadott, kereteire
kínosan és folyamatosan tekintettel lévő, színészválasztási és színészvezetési
tévedésektől terhelt, önmagában semmitmondó darab, nagy adag hatásvadászattal,
tutiramenéssel súlyosbítva ...
x
Üvegtigris
Eltékozolt lehetőség
Magyar Demokrata, 2001/9. Bertók
... Az Üvegtigrisben is kiváló színészi alakítások tanúi lehetünk, a
forgatókönyv olyan gondosan kidolgozott jellemeket formáltat meg a színészekkel, hogy
azokat lehetetlen elrontani. Nem is rontják el ...
... Sokan vagyunk ilyenek, akik azt hisszük, hogy egyszer majd jobb lesz. Nem tudjuk,
mire fel, csak úgy ...
... Olyanok vagyunk, mint az Üvegtigris hősei, akik előtt még a postarablás
pályája is zárva marad. Ez sorsszerűség. Saját vigasztalásunkra adjuk a nagyot.
Ahogy a banda "amigója" mondja, aki legszívesebben Harleyvel menne, szétlőne
minden táblát a 67-es úton, és elkapná az összes "ferdecsöcsű stoppos
picsát": "Anyámmal élek, Babettával járok, macskám van és ne legyek kemény?"
A film tragédiája, hogy az idióta szponzorok belemásztak a forgatókönyvbe ...
... Így vált az Üvegtigris című szépreményű játékfilm gusztustalan
reklámszpotok közti idő kitöltőjévé ...
x
Ahová Jézus nem tolja oda a biciklit
(Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél)
Élet és Irodalom, 2001.03.02. Stőhr
Lóránt
... Megfordul az üdvtörténet, és az utolsó vacsorára a vízözön következik,
"jöjjön hát az ár", énekli Sub Bass Monster a kiégett lelátóról, miután
botcsinálta pincéreink átlényegülnek, ki istenné, ki féreggé ...
... végig elvadult tájon gázol, a stadiontól a Rózsadomb tetejéig minden csupa rom,
bizony, a fejétől a farkáig bűzlik a hal, de ezek a romok amilyen valóságosak,
olyannyira természetesek ...
... A Niagara tényleg itt van, csak jó ajtót kell kinyitni hozzá ...
…Így vándorol Kapa és Pepe a Lámpáson és az Anyádon át az Utolsó vacsoráig, az
istennek sem lehet lelőni őket, persze mert maga Kapa az isten, ráadásul az egész
sleppjüket hurcolják magukkal, Józsit, Pistit, Zsoltit meg a Mesikét, akinek az
idétlen nevetésétől feláll a szőr a hátamon, és ahogy így vándorolnak filmről
filmre, mindig összeszednek valakit az úton, főleg a zenészekre buknak ...
... ott van a miniszter és a testőr, a kommandós és a rendőr, a tűzijáték és a
Hősök tere ezen az utolsó vacsorán, két kézzel szórja a meghívókat az üres
asztalhoz a Nyolcvanéves ...
... És hogy Jézus nem tolta oda a bringát? Megszokhattuk. Régóta nélküle múlatjuk
az időt.
x
A látható film
Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél
Élet és Irodalom, 2001.03.02. György
Péter
... Jancsó nem tagadja meg önmagát: a magyar film egyetlen egyszerre univerzális
és originális zsenijét egész életében a hatalom szerkezetének láthatóvá tétele
izgatta ...
... Erőszak, erőszak, erőszak: annak minden formája. Kivétel nincs: a politikai
hatalom gyakorlói éppoly elviselhetetlenek, mint a "nép". Ennyi a tétel: s lássuk
be, ennek az akár Brecht-illusztrációnak is tekinthető vizuális kijelentéssornak
önmagában is érdemes jelentőséget tulajdonítanunk, minthogy a magyar film
egyébként szinte teljes egészében képtelen volt feldolgozni a rendszerváltás
történetét ...
... Jancsó és Grunwalsky igazi "művészfilmet" csinált, s épp oly hamisítatlan
populáris geget alkotott. Az egyes jelentés-összefüggések, a feltárásra váró
rétegek analízise éppoly elfogadható interpretáció, mint az önfeledtség, amellyel
e film értelmesen nézhető ...
... az emberi viszonyok ritka víziószerű és immár nem mechanikus bemutatása ...
... ebben a filmben van egy hosszú jelenet, Mundruczó Kornél, Ruttkay Laura és Rába
Roland szerelmi hármasa. A fikció szerint két férfi és egy nő együttes
élményének, hármas szeretkezésének kezdetét rögzíti a kamera ...
... míg ott kinn a nagyvilágban a pokol rendezkedik be, addig vajh’ miként is élik
át mindezt azok, akiknek épp ebben a korban adatott felnövekedni, s ezen mocsokban kell
és lehet tisztának maradni ...
... ez a világ, amelyben élünk, épp elég kemény. A szerelemnek évadát - nos igen
- most nyeli el valami más ...
x
Országimázs vízözönnel
Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél
Magyar Hírlap, 2001.02.19. Gervai András
... a nagy dumás, egymással örökké vitatkozó bohócpáros, Kapa és Pepe - akik
az előző két "részben" sírásókként, illetve egy fűtőház privatizációját
"intéző vasutasokként" ágáltak, intrikáltak, kötötték össze a szilánkos
"cselekményt" - most új alakban, pincérként támadnak új életre ...
... Jancsó legújabb alkotói korszakának talán legkeserűbb víziója ...
... a szövegek fontos információkat, ironikus-önironikus üzeneteket hordoznak, a
melódiák egyfajta életérzést sugároznak ...
x
Szemből, halál
Jancsó Miklós: Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél
Magyar Narancs, 2001.02.22. Turcsányi Sándor
... a jancsói pálya szemrebbenés nélkül szakaszolható, annyian megtették már,
hogy itt csak föl kéne mondani a leckét. A mindenkori leckefelmondók a
rendszerváltás táji művek időszakában szálltak el ...
... Jancsó Miklós, akár e filmtől, akár egyáltalán a filmtől függetlenül is,
korunk legélvezhetőbb anekdotázója. Ha akarom, az Utolsó vacsora is halálanekdoták
laza füzére. Hol síppal, dobbal vagy más muzsikával előadva, hol meg filmesebb
eszközökkel ...
... két zseniális kisfilm is megbújik ebben a forgatagban: az asztal körül
kergetőzés meg a dugni készülő hármas esete ...
... Olyan egyszerű: csak az a jó, ami fáj is.
x
Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél
Filmlevél
168 óra, 2001/8. Bölcs István
... ez a film ugyanis oly gáttalanul nyúl mítoszhoz és valósághoz, vicchez és
tragédiához, fenségeshez és nevetségeshez, magyarázható analógiákhoz és
megmagyarázhatatlan csodákhoz, ahogyan Picasso rajzolt, Chagall hegedült (a képein)
vagy Godot kacagott ...
... A két imposztor kalandjai szárazon és vízen olykor Magyarország természeti
földrajzának abroszán esnek meg, máskor egy pecsétes abrosszal letakart asztal
körül zajlanak, amely a nem létező utolsó vacsora kelléke. Fölösleges kelléke,
mert a tanítványok nem jönnek, itt mára már mindenki Júdás lett ...
... a véletlen úgy hozta, hogy egymás után láttam a Werckmeister harmóniákat,
Tarr Béla filmjét és az új Jancsó-mozit. Ahogyan a görög színházban követte a
tragédia-trilógiát a szatírjáték ...
x
Jancsó Miklós szép új világa (Utolsó vacsora az Arabs Szürkénél)
- Televízió - (sic!)
Népszabadság, 2001.02.23. Veress József
... körülnézett a terepen, és úgy találta: ahhoz a kusza valósághoz, nyomasztó
bizonytalansághoz, olykor intézményesített őrülethez, ami nálunk eluralkodott,
leginkább a gyilkos irónia hangvétele illik. A hatalom kegyetlen mechanizmusait már
többször megjelenítette, most a napfogyatkozások vannak soron. A helyezkedések, a
taktikázások, az árulások, a lepusztultság, a kiszorítócska ...
... Öniróniából jeles. A film csúcspontja a hosszú futás az asztal körül, a
pincérek muris maratonja. A gyakorlóedzés "filózó" szövegében a szép új
világ törvényére figyelmeztetnek a film készítői (forgatóköny: Hernádi Gyula,
Jancsó Miklós, Grunwalsky Ferenc): csak nem megállni, folyton rohanni, versenyben
maradni, aki feladja, azt eltapossák. Kapa és Pepe győzi szusszal ...
x
Ironisták
Tóth Tamás: Anarchisták
Magyar Narancs, 2001.03.08. - kr -
... mitől Anarchisták a film címe, nem tudom. A szereplők motivációi
semennyire sincsenek kifejtve, az események csak úgy jönnek egymás után, hanyagul,
akár fel is lehetne őket cserélni. Meglehetősen kevés ok Gavrilo Princip megidézett
szelleme, meg hogy a közös robbantás előtt Majka egy éjszaka alatt elolvassa a
Robbantómester című anarchista alapkönyvet ...
... A filmen végigvonul valami finom irónia ... A kezdés egyébként is lendületes, a
film zenéje (Melis László) végig hangulatos, élvezetes a film ritmusa, erősek a
képek, de hogy a cselekmény miért pont így folyik, rejtély ...
x
Gavrilo és Majka
Filmlevél (Anarchisták)
Magyar Hírlap, 2001.02.26. Gervai András
... Gavrilo, az ételkihordó fiú ... napestig a könyveket bújja, a történelemből
keres példákat. Nem derül ki, hogy indulatai milyen forrásból táplálkoznak, milyen
okok fordítják szembe a fennálló renddel. Magatartását, ironikusan értendő,
idézőjeles anarchizmusát a helyzetéből, lehetőségei hiányából, s talán az
unalmából fakadó düh és valamifajta megszállottság határozza meg ...
... Majka, az üvegházban, üvegbura alatt élő, törékeny lány nem a világra
haragszik, ő inkább csak bosszút akar állni azért, mert valakik pénzért
árusítják a szeretetszolgálat adományait. Majka adja az ötletet, hogy mit kell
felrobbantani, a dinamitot is ő szerzi, de mindezzel mintha ki is merülne a szerepe,
háttérbe szorul ...
... Viszont a film fontos szerepet szán Gézának, Majka apjának. A nagy beszédű,
zavaros fejű férfi az apák leváltandó nemzedékét képviseli ...
... Meglepő, hogy Tóth Tamás ... ilyen didaktikus, sőt helyenként zavaros
történettel jelentkezett ... A Mokép ismertetője szerint az Anarchisták ...
kultuszgyanús film. Sajnos, mi nem azt a mozit láttuk.
x
Győzött a könyv
(Egyszer élünk)
Népszabadság, 2001.02.16. Dóka Péter
... a föld alól is elő kellett volna kerítenie Molnár György rendezőnek azt a
szigorú és kíméletlen profit, aki átgyúrja a novellákat, ívet szerkeszt a
történetnek, s gondosan figyel arra, hogy a cselekmény drámaisága megmaradjon ...
... A sok hiba ellenére is átszivárog valami a Tar-novellák atmoszférájából a
filmbe. Érezni az epikus nyersanyagot, az irodalmi megalapozottságot ...
x
Könyv Koltai Lajos operatőrről
(Fazekas Eszter-Csala Károly: A fény festője, Osiris kiadó, Budapest, 2001)
RTV részletes, 2001/9. Jálics Kinga
... beszélgetni is élmény Koltai Lajossal. Nemcsak varázslatos képeivel, szavakban
is ki tudja fejezni érzelmeit, gondolatait ...
... Friss hír, hogy Koltai Lajost Tornatore Malena című filmjének
fényképezéséért operatőri Oscar-díjra jelölték. Szívből gratulálunk!
Interjúk
A tizenharmadik
Avar István a bányáról meg a Nemzeti Színházról
Megjött Horatio is
168 óra, 2001/8. Mester Ákos, Jolsvai András
... Kállai már a kezdő csapat kihírdetésekor azt kérdezte, morogva kissé, hogy
jó, jó, de hol az Avar ...
... olyan színész, aki ha nincs ott valahol, előbb-utóbb hiányozni kezd. Ha meg ott
van, akkor nagyon ott tud lenni ...
... Szerethető színész az Avar, akár gondokba merült elsőgenerációs értelmiségit
játszik vastag, fekete keretes szemüvegben, akár téeszelnököt, akár királyt vagy
hóhányót. Kevés nagyobb gazember van a magyar irodalomban, mint A fekete város
Bibókja, aki egy tál lencséért bárkit elárul, a gazdáját, az apját, a feleségét
- Avar még ennek a Bibóknak is tudott híveket szerezni ...
x
Közéleti forgószínpad
Hegedűs D. Géza számadása
168 óra, 2001/8. Sándor Zsuzsanna
... minden művészeti ág a saját létéért küzd, közben elfogy az energia, s arra
már senki sem gondol, hogy egymás nélkül semmire sem megyünk. Bár szerintem a
színésztársadalom az alapkérdésekben egységes ...
... A párbeszéd híve vagyok. Ma az a legnagyobb baj, ha hiányzik a kommunikáció.
Franciaországból érkezett egy barátunk hozzánk, a zuhogó esőben már csak a
szomszéd garázs előtt tudott parkolni. Másnap reggel indult volna Prágába, de
látta, autójának kerekeit kiszúrták. Ugyan mennyibe került volna a szomszédnak
becsengetni hozzánk, hogy kicsit álljon arrébb. Csak düh van és bosszú. Pedig már
egy kedves kérdéssel is görcsöket lehetne oldani. Kedvenc történelmi hősöm Ehnaton
fáraó, a Naphimnusz költője. Évszázadokig a pusztulás kultusza tombolt Egyiptomban,
de jött egy felvilágosult ember, egy művész, aki nemet mondott a sötétségre. Újra
kivirult az élet ... Bármi történhetik: az igazság beteljesedik ...
x
A producer árnyéka
Tóth Tamás a lázadásról és az öngólról
168 óra, 2001/8. Sztankay Ádám
- ... Bereczki a pályázatot követően keresett meg ... Felajánlotta: a Mokép, illetve
ő - mint producer - segítségemre lesz a film megvalósításában. Tény, néhány
ellenzéki barátomat meglepte a dolog. De akkor még csak nevettünk a helyzeten: épp
egy állami cég támogatásával születik meg az a film, amelyik napi aktualitással
szól a lázadásról ...
Ön addig nem is hallott arról, hogy a mindenkori hatalom jelen képviselői szent
ügyekre való hivatkozva (sic!) semmibe vettek szakmai érdekeket? ...
... azt gondolom: úgy senkivel nem lehet tárgyalni, hogy azt mondom, te hazudsz, de
azért beszélgessünk. Ha szót akarok érteni a hatalommal, akkor azokra kell gondolnom
a hatalmon belül, akik - vélhetően - nem hazudnak. Úgy nem lehet élni és
dolgozni, hogy elfogadom: ez egy teljes egészében bűnös, rabló rezsim ...Ettől
függetlenül még aláírhatta volna a miniszternek címzett szakmai levelet.
Mivel én voltam az egyetlen ember, aki egy véletlennek köszönhetően mindkét oldalhoz
szoros szálakkal kötődött, úgy véltem: összekötő kapocs lehetek. Ennek viszont
feltétele volt semlegességem megőrzése ...
... Ön légüres térbe került. Vajon miért, ha bizalmi taktikájával jót akart?
... az indulatok megint erősebbek voltak, mint a józan ész. Voltaképpen azt rótták
fel bűnömül, hogy Bereczki Csabát én emberként kezeltem, és nem a generális
ellenségkép egyik megtestesítőjét láttam benne ... ... úgy érzem: a Fidesz
agresszív kommunikációja és az "egész pályás letámadása" valójában
ellenreakció mindarra, ami a korábbi, enyhén kádárista, bratyizós, sumákolós,
halogatós világot jellemezte. Más kérdés, hogy a Fidesz szakmai döntései gyakran
megkérdőjelezhetők, stílusuk irritáló - ami ellen persze lázadni kell. De
semmiképpen sem vad hőbörgéssel, azonnal pártosodva - mintha valamiféle fasiszta
rezsimmel állnánk szemben ...
x
Csak jó vagy érdektelen film létezik
Török
Ferenc, a Moszkva tér rendezője a szemle közönségdíjas alkotásáról
Magyar Hírlap, 2001.02.13. Tölgyesi Gábor
... a szemle díjkiosztóján Enyedi Ildikó nagyon pontosan megfogalmazta, nincs már
értelme közönségfilmről vagy művészfilmről beszélni. Ma már csak jó vagy
érdektelen filmekről beszélhetünk ...
Tudósítások
Fülbehúzás
32. Budapesti Függetlenfilm Szemle a Kultiplexben
Magyar Narancs, 2001/7. - kovácsy -
... ezúttal is előkerült egy mindnyájunk szemefénye. Ezen a hétvégén Pölcz
Róbert és Pölcz Boglárka Szafari című tizpercese kapta a jogos fődíjat. A
nemzetközi egzotika-útifilm-trend idealizáló stílusa felé villantott szemcsippentés
irányából pásztázzák a VHS nyers színei egy kelet-magyarországi cigány
közösség mindennapi civilizációnk felől nézve meseszerűen irreális, pontosabban
és máshonnan tekintve felfoghatatlanul nyomorúságos életét ...
x
Kinizsi, Blue Boksz, Groznij
Élet és Irodalom, 2001/7. Bakács Tibor
Settenkedő
... belépek a Kultuplexbe, hatvan watton és sárgán égnek a fények, tök jó
csajok a pultnál, a fal bevakolva, festetlen, a büfékínálat vidéki, a presszószint
közepes, a moziban téglafal, betonpadló, hideg, fémcső székek ...
... megállapítom, a magyar alternatív kultúra egy rokkant középgeneráció és
hozzá csapódó technihúszasok halmaza, valahol a focipálya és a kocsma után, talán
az erdő szélén. Mindenesetre infrastrukturálisan csak a romok látszanak,
Bulgária-feeling van ...
... elkezdődik a vetítés. Innentől minden csókos. Láttam például egy remekművet
... (Szafari, BE) ...
... ha jó későn is, de tényleg itt van az új filmes generáció, amely nemcsak
helyre, tétre, de befutóra is játszik ...
x
Első díjas lett a francia Intimitás
Tarr Béla filmje nyerte a BZ különdíját a berlini filmfesztiválon
Népszabadság, 2001.02.19. Veress József
... Cakó Ferenc - aki már korábban nagydíjat nyert Berlinben - a
’’főtáblán" kapott helyet Kövek című animációs filmjével, más
szekcióban vetítették Gothár Péter Paszportját, az itt is nagy tekintélynek
örvendő Tarr Béla Werchmeister harmóniákját, Moldoványi Ferenc Budapesten
kizsűrizett Gyerekek - Koszovó 2000 című drámai helyzetjelentését ...
... Tarr Béla Werchmeister harmóniák című filmje a Berliner Zeitung
zsűrijének díját nyerte ...
x
Fabula
Európa legnagyobb rövidfilmfesztiváljáról
Magyar Hírlap, 2001.02.17. Palotai János
... A kongresszusi központ nagyterme megtelt óvodás, kisiskolás gyerekkel, a zsűri
számára fenntartott helyeket is elfoglalják, ami érthető is, hiszen ők a kompetensek
a rajz és bábfilmek, burleszkek esetében ...
... nem a magyar filmszemléről szól a mese ... egy "vidéki" francia városban,
Clermont-Ferrandban, amely földrajzilag az ország közepén van, valójában a peremén,
távol a fővárostól ...
... Idén került először magyar mozgókép a versenybe, Mundruczó Kornél Aftája,
a tény már önmagában sikernek számít ...
Filmszakmai események, hírek
Almagor
az izraeli filmhét sztárja
Magyar Hírlap, 2001.02.26. TG
... Városi történetek címmel március 3-tól 12-éig izraeli filmhetet rendeznek az
Örökmozgó Filmmúzeumban ... A közelmúlt izraeli filmjei elfordulni látszanak a
parabolisztikus-politikai témáktól, az intim szférát, a magánélet válságait
helyezik előtérbe ... érzékeltetik az izraeli sajátosságokat, a vallásossághoz
fűződő ellentmondásos viszonyokat, a multikulturális társadalom konfliktusait ...
x
Megmentőre
vár az Átrium mozi
Magyar Hírlap, 2001.02.22. TG
x
Fotográfiák és festmények
Élet és Irodalom, 2001/8. Grunwalsky
Ferenc (Francois-Marie Banier Fotografiák és festemények c. kiállításának
megnyitóján)
... örülök, hogy közéleti viták helyett itt állhatok, és csak egyre kell
figyelnem, közös mániánkra: hogy itt vannak ezek a képek, a képek. Nem
trükkhatások, filmsztorik, hanem sorsok, lelkek, a kortársaink, a századunk képei és
Banier út felszabadult, jókedvű képzeletének játékai ...
x
Megint elindul a bakterház
Keresik az új Bendegúzt - Visszatér Haumann, a Patás
Mai Blikk, 2001.02.28. n.o.
... A Daylight Film Produkciós Iroda vezetői úgy döntöttek, hogy leforgatják az
eredeti komédia folytatását, méghozzá úgy, hogy ismét annak hajdani rendezőjét,
Mihályffy Sándort (64) kérik fel a rendezői feladatokra ...
x
Pár órára kinyitott a Broadway
Népszabadság, 2001.02.22. S.T.
... a sajtó munkatársait engedték be. Nemrég jelentkezett ugyanis az
erzsébetvárosi önkormányzatnál egy művészekből és vállalkozókból álló
csapat, amely színházat, mozit, kabarét és kávéházat működtetne ott ...
x
Nyáron
már forognak a támogatott filmek
Magyar Hírlap, 2001.02.27. TG
... a kultuszminisztérium szakértői ... még értékelik a Magyar Filmművészek
Szövetségének javaslatát a filmfinanszírozás strukturális átalakításáról ...
x
A diákzsűri filmdíjai
Magyar Hírlap, 2001.02.28.
... a nagyjátékfilmdíjat Tarr Béla Werckmeister harmóniák című
filmjének ítélték, ebben a kategóriában Hajdu Szabolcs Macerás ügyek című
alkotása kap még oklevelet ... a kategória győztesének (sic!) Török Ferenc Moszkva
tér című műve lett ...
x
Avar István is a Nemzet Színésze
Népszabadság, 2001.02.16. B.E.
x
Botrányfilm kapta az Aranymedvét
Véget ért az 51. Berlinale
Magyar Hírlap, 2001.02.19. Hegyi Gyula
x
Tarr
Béla: pályám első közönségdíja a berlini
Magyar Hírlap, 2001.02.20. TG
x
Küldik
a meghívót az Oscar-ceremóniára
Koltai Lajost könnyezve várták a filmgyárban
Magyar Hírlap, 2001.02.15. Gréczy Zsolt
x
Eltemették Sinkovits Imrét
Népszabadság, 2001.02.03. munkatársunktól
x
Eltemették
Sinkovits Imrét
"A szeretet és hűség csillaga"
Magyar Hírlap, 2001.02.03. BG