Kalózok
r,o: Sas Tamás, z: Dés László, Jazz+Az, sz: Király Attila,
Bodó Viktor, Gubás Gabi, Kecskés Karina, Ónódi Eszter,
Máté Gábor, 1998, Axis Plusz, MTV, 90 perc, b: 1999. 01. 07.
Gengszterfilm
r,f: Szomjas György, f: Tábori Zoltán, o: Grunwalsky Ferenc,
sz: Mucsi Zoltán, Scherer Péter, Szőke András, Bacsó Tünde,
1998, Hunnia Stúdió, Goess Film, MTV, 110 perc, b:1999.01.21.
Nekem lámpást adott kezembe az
Úr Pesten
r,f: Jancsó Miklós, f: Hernádi Gyula, o: Grunwalsky Ferenc,
d,k : Banovich Tamás, sz: Mucsi Zoltán, Scherer Péter, Szarvas
József, Ladányi Andrea, 1998, 90 perc, b: 1999.01.28.
Kritika
...A muzsikában tobzódó filmnek
számos erénye dicséretes. Mindenekelőtt a könnyedsége
(jóllehet némi felszínességbe pácolt). A helyszínek
remekül megválasztottak: annyi stílusosan fényképezett
utcát, épületet és tájat régen láttunk a vásznon. Sas
Tamás a felvételek készítőjeként elemében van. A néhai
rímhányó Romhányi szellemiségét és szellemességét
idézik a poénok és szómágiák... A „közelebb a
közönséghez” jelszót lassan-lassan céhbe tömörülő
rendezők hirdetik...
Szól a rádió
Népszabadság, 1999.01.14. Veress József
... Sas Tamás tud valamit...
...Jól megcsinált kommersz-és „feeling”-film a Kalózok.
Agresszív blődségén, humorán lehet fintorogni, de tudomásul
kell venni, hogy ez az anyanyelve annak a nemzedéknek, amelyhez
a film szól. Üdítően különbözik mindenesetre azoktól a
próbálkozásoktól, amelyek egyfajta megsavanyodott
kabaréhumorral keresik a nézők kegyeit...
Kalózok
Magyar Nemzet, 1999.01.14. Györffy Miklós
... A dolog végzetes hibája ott
van, hogy a fenti drámai helyzetek felvázolása, csúcspontja
és feloldása darabonként úgy két percet vesz el a film
értékes idejéből. Persze Gesztiék nem azért csináltak
zenét, hogy az a cselekménybe olvadva „aljasuljon”
filmzenévé, a kiadott lemezeket el kell adni, amiben segítenek
a kereskedelmi adók lihegői is - de hát mit tehet a sejt,
ugye...
...Hülye érzés arra gyanakodni, hogy a JAZZ+AZ videoklippjei
közé beillesztett cselekménysorozat forgatókönyvében a
szavakat számítógép segítségével véletlenszerűen
sorsolták egymás mellé...
Molnár Péter W: Kalózok - én meg tahózok
Élet és Irodalom, 1999.01.29.
...legfőbb értéke, hogy
érvényesen ábrázolja a kisember kriminalizálódását.
Ahogy a rendezőtől (és operatőr-alkotótársától,
Grunwalsky Ferenctől) megszokhattuk: „történelem
alulnézetben.” Telnek az évek, átengedik a kelet-németeket
a határon, átváltozik a rendszer, folyik a délszláv
háború, Clintont választják meg elnöknek, ezek meg itt
rabolnak, rabolnának, gyilkolásznak, és üldözi őket a
balszerencse...
Harmat György: A vérengző Stan és Pan (Gengszterfilm)
Magyar Hírlap, 1999.01.21.
...A két öregfiú követi a
megszokott irányvonalat, néhány modern elemmel gazdagítva.
Gúnyt űznek az emberekből, akik hagyják őket hülyéskedni. Jancsó
egy gyermekkádban játszik vízi hullát a sírok
árnyékában...
Lámpást azt adott (Nekem lámpást adott kezembe az Úr
Pesten)
Mai Nap, 1999.01.26. Zz.
... Az Úr lámpása pontosan
az ország szívének a közepébe lő. Jancsó különösen
érzékeny a hatalomnak bármiféle, az individuummal szemben
álló megnyilvánulására, így most is, a
bűnöző-vállalkozói létformából kitarackosodott, balkáni
juppira irányítja kameráját. Kétségtelenül kulturálatlan
és böszme ez az új magyar polgárság, de a jövőjüket
biztosító tőke mennyisége már kikölcsönzi a hatalomnak
járó bizánci tiszteletet. Félünk tőlük és röhögünk
rajtuk. Amíg lehet. Mert a háttérben már ott énekel
Ganxsta Zollee és az ő kartellja, s a nyers erőt nehéz lenne
elvitatni tőle, tőlük. A vele szemben összehúzott szemmel
gitározható Lovasi (mint egykor Cseh Tamás) a liberális
értelmiség tiltakozó gesztusa, annyit is ér...
Bakács Tibor Settenkedő: És Jancsó?
Élet és Irodalom, 1999.01.29.
...A feladatát mindkét esetben a
megállapodás szerint ellátó kapitány az úton gyakran
előveszi kameráját. Megörökíti a zsidó menekülőket,
akik annak ellenére, hogy mindenüket hátrahagyták (csak
fejenként 25 kilós csomagot vihettek magukkal), bizakodó,
vidám arccal néznek lencséjébe...
Kompország hajóján
Forgács Péter filmje két exodusról
Népszabadság, 1999. 01.13. Varsányi Gyula
...A Hrusztaljov, a kocsimat!-ról
könyveket fognak írni. Az lesz az érdekes, hogy az idő
előrehaladtával egyre vonzóbb és érthetőbb lesz. Olyan
érzéki, szinte zsigeri összefoglalása a most múló
századnak, amilyet még nem láttunk. Zsúfolt, igaz.
Zaklatott, az is igaz. Nincs meséje sem. „Csak”
lázálomszerű víziók, rémálmok a rémvalóságról...
Mindnyájan ott vagyunk szorongva, félelemben a szűk terekben,
a kommunálkákban és a vagonokban, a kietlen,
nyomasztó-dermesztő falanszter-utcákon, hóban és fagyban,
kitéve az elállatiasodott erőszak kénye-kedvének...
Geréb Anna: Maffiavariációk
Orosz filmsorozata a Puskin moziban
MaNcs, 1999.01.21.
...Nem így a románok meg a
bolgárok, ott vesztegetni kell, meg főleg az angolok, akik nem
akarják növelni az arabok frusztrációját közel-keleti
mandátumterületükön. Aztán ugrik a film, és már 1940-ben
vagyunk, besszarábiai németeket szállít a másik irányba
Andrásovits kapitány, filmez rendületlenül, ezek a sváb
parasztok meg a Gulag elől menekülnek. Ez volt az a
pillanat, amikor megijedtem, nem fogja-e Forgács Pétert valami
nyáladzásba belevinni a mellérendelő, ekképp egyenlősítő
helyzet...
Privát Európa
A dunai exodus
MaNcs, 1999.01.21. vvolgyi...
...A soron következő Genszterfilm
alatt már klausztrofóbiás roham tör rám, amikor egy méterre
a vászontól hátrafordulok. Vegyes érzelmeket vált ki
belőlem a felismerés: ha akarnék se tudnék átvágni
Szomjas György megszállott rajongóinak tömegén... A
programban mindössze a konferanszié, Fábry Sándor emlékeztet
a hétköznapokra, aki - „nehogy Sztálin születésnapjára
hasonlítson a dolog” - kevés szót ejt Szomjasról, ezáltal
szerda est prezentálja a szokásos „showderét”...
Kovács Gergely: Kutyából nem lesz szalonna
Magyar Hírlap, 1999.01.22.
...Ez a vetélkedő azonban nem
rövidzárlat volt, hanem kínosan pontos tükre, lenyomata
a magyar televíziózásnak, amelyben riporterek helyett
„társalkodónők” és urak - a kifejezés feltámasztása
Grunwalsky Ferenc érdeme - faggatják reggeltől éjszakáig a
média szereplőit oly módon, nehogy mondani találjanak
valamit. Kosztolányi a húszas években még elmarasztalt egy
politikust, mert szókincse kétezer szóból állt. Hol az a
kétezer szó?!...
Tóth Klára: Az önök televíziója
Élet és Irodalom, 1999.01.29.
... Szépen elterveztük a
feleségemmel, hogy A miniszter félrelép
forgalmazása után járó részesedésből beépítjük a
tetőteret - jegyezte meg a művész. - Aztán nem lett
belőle semmi, és e terv megvalósulását az Ámbár tanár
úr sem segíti elő...
Hídi Szilveszter: Ámbár tanár úr Gödöllőn
Népszabadság, 1999.01.12.
Somló ingázott (Petőfi Csarnok,
gengszterrockfesztivál)
Mai Nap, 1999.01.14. Hamvas Atanáz
... A városligeti épületben képzeletbeli
amerikai stáb forgat a Vészits Andrea forgatókönyv alapján
készült Xantus János-féle összeállításban. Váratlan
ötleteiket magyar segítőtársaik készségesen és gyorsan
teljesítik. Ahogy ez minálunk általában szokás...
Megmutatják azután, hogyan lesz a Nádor utcából New York, az
Alkotmány útból Argentin sugárút, és azt is, miként
dolgozott itt Schwarzenegger, Whoopy Goldberg, Madonna, Ben
Kingsley vagy Banderas...
Lőcsei Gabriella: Hogyan lesz a Nádor utcából New York
Magyar Nemzet, 1999.01.23.
... Tíz évvel ezelőtt
találkoztam Nyugat-Németországban egy társasággal, amely
csuklós busszal járta a világot, s a buszban egy
kalóz-televíziót működtetett. Elmentek egy városba,
valahogy pillanatok alatt hírük ment a fiatalok közt, s akik
ott érdeklődtek utánuk, azok odagyűltek, ők pedig kiosztottak
nekik öt-hat H-8-as kamerát, és amit ezekkel a helyiek
felvettek, az ment adásba...
A plázákban nem ment a Presszó
Beszélgetés Sas Tamás filmrendezővel
Népszabadság, 1999.01.14. Csordás Lajos
...Tudomásul kell venni, hogy az
ember nem mindenkivel ül le egy asztalhoz, amit természetesen a
másik oldal részéről is megértek, pedig tényleg össze
kellene fognunk ahhoz, hogy az egész filmgyártás ne a
temető felé bandukoljon...
„Az elit zavarban van”
Találkozás Makk Károllyal
Magyar Hírlap, 1999.01.16. Bóta Gábor
... Azelőtt mindig bosszantott
Michelangelo mondása, hogy a durva kőben benne van a szobor,
csak ki kell szedni, de azóta, hogy ezeket a talált
anyagból szabok-varrok filmeket csinálom, pontosan tudom, mire
gondolt. Létezik egy halk, belső hang, amiért nagyon meg kell
küzdeni, hogy a látványban ne vesszen el: ennek a hangnak a
megőrzésében rendkívüli szerepe van a nem szentimentális,
nem oktató és nem szórakoztató rendezői attitűdöt követő
zenének...
...Megmondom őszintén, a jelenkor kevésbé érdekel, jobban
izgatnak a halottak, mint az élők. Jobban érdekel az, ami
tökéletesen megsemmisült a múltból, ugyanúgy, ahogy egy
picit is érzékeny embert el tudnak gondolkodtatni, meg tudnak
érinteni a régi fotók, pláne saját családjának a képei. A
másik ok, amiért a jelen kevésbé érdekel, az az, hogy míg a
régi amatőr filmeken együtt szerepel a privát és a
nyilvános lét, ma viszont inkább csak az előbbi, mert a
televízió kamerája úgyis ott van a nyilvános eseményeken.
„Kikerülhető vált a szentimentalizmus”
Szőnyei Tamás: Forgács Péter filmrendező
MaNcs, 1999.01.21.
... Az Oscart csak egyetlenegy
filmért adják, és esetleges, hogy pont melyikről van szó.
A Camerimage Arany Békája viszont életműdíj, minden egyes
filmet kitüntet, amit a mai napig készítettem. A filmezésről
szőtt gyerekkori álmaimért éppen úgy kaptam, mint mai
dolgaimért. Körülbelül hatvan filmet készítettem a pályám
során. Az Arany Béka minden egyes filmre figyelmeztet. Nem
utolsósorban pedig a pályafutásom itt kezdődött Európában,
innen vezetett az élet Amerikába. Nem volt könnyű. Ezért is
fontos nekem egy ilyen „európai” elismerés...
Nagy Elisabeth: A fénygépész
Kovács László operatőr (az 1998-as Camerimage fesztivál
életműdíjasa)
MaNcs, 1999.01.28.
...Hozzám nagyon közel áll a
színdarab, mert a magányról szól. A tartalmáról többet
nem mondanék, inkább arról, hogy Párizsban Alain Delon és
Francis Huster játssza, nagy sikerrel. Úgy tudom, nemsokára
Londonban is bemutatják Eric-Emmanuel Schmitt drámáját...
A Rejtélyes viszonyok rendezője: Makk Károly
PM, Színház, 1999. 01.14-20. Zseta
... A filmet eredeti helyszíneken
forgattuk. A Skála Áruháznál döbbenetes dolog történt. A
lezárt Vak Bottyán utcában vettük fel a pénzszállító taxi
elleni rablógyilkosság képeit, amikor az egyik ott lakó
asszony hazaérkezett. Amikor meglátta a fegyvert a kezünkben, minden
ízében reszketni kezdett, és sírva könyörgött, hagyjuk
abba a lövöldözést...
Kiss Péter: Scherer Péter (a Szomjas György
Gengszterfilmjében Bene László figuráját Scherer Péter
alakítja...)
PM, 1999. 01.14-20.
... A legnagyobb ellenállást
a tervezett járulékemelés váltotta ki. A mozisok ma
kétszázaléknyi kulturális járulékot fizetnek a bevételük
után, ugyanennyit a forgalmazók...
... A törvénytervezet meg akarta emelni a kulturális
járulékot négy-hat százalékra, és úgy módosította
volna az NKA működését szabályozó törvényt, hogy a
mozijegybevételek közvetlenül a mozgókép területére
kerüljenek vissza. A tervet a mozisok és forgalmazók hevesen
ellenezték...
... A különböző érdekcsoportok, így a forgalmazók
egyesülete is elkészítette már a javaslatát arról, milyen
törvényt tartana elfogadhatónak. Mi most arra
készülünk, hogy megfelelő egyeztetések után, olyan csapat
közreműködésével dolgozzuk ki a filmtörvény
koncepcióját, amelyben helyet kapnak a szakmai képviseletek
és a szaktárcák munkatársai is...
... Őszre azután befejeződhet a szaktárcák véleménye
alapján a szövegezés, és beterjeszthetik a törvényt...
Hanthy Kinga: Törvény - háború nélkül?
Tóth Erzsébet, a Magyar Mozgókép Közalapítvány főtitkára
a kudarcok ellenére is bízik a megegyezésben
Magyar Nemzet, 1999.01.23.
...Nemrégiben megnéztem a Budapesti
kettőst és megkövülten ültem a képernyő előtt. Mintha
több száz éve történt volna mindez, pedig alig több mint
tíz éve forgattuk. Viszont - mint minden dokumentumfilm - olyan
lenyomatát adja a kornak, amelyet nehéz kikezdeni. Ezek az
alkotások lényegesen időt állóbbak, mint az átlagos
játékfilmek. A dokumentumfilm megörökíti az adott kor
divatját, használati tárgyait, beszédstílusát,
gondolkodásmódját. Egyértelmű és megkérdőjelezhetetlen
híradás. Hozzáteszem: én nem dokumentumfilmesnek, filmesnek
tartom magam...
Még sincs messze Amerika! (beszélgetés Almási Tamással)
Népszabadság, 1999.01.21. Trencsényi Zoltán
...Az archiválásra
egyébként mozgósítható lenne a magántőke, amit a
Hungaroton példája is bizonyít a hanglemezkiadásban: a cég
privatizációja óta kitűnően működik a hangarchívum, az
új tulajdonos teljesíti a szerződésben vállalt
kötelezettségeit, és a korszerű átírás következtében
olyan felvételek kerülnek napvilágra, amelyek sorra hozzák a
külföldi díjakat, elismeréseket. A filmkincs
megmentésében elsősorban a kereskedelmi televíziók
lehetnének partnerek. Ebben egyetértés van a filmszakmában...
Kovács Gergely: Változó koncepció
A filmtörvény friss változata a filmjogok tulajdonáról
Magyar Hírlap, 1999.01.12.
...Jómagam és a szakma
többsége támogatta, én személyesen több alkalommal
írásban javasoltam, hogy a közpénzekből készült filmek
jogai maradjanak köztulajdonban, kerüljenek a jogok a Magyar
Filmintézethez vagy pedig a Magyar Mozgókép
Közalapítványhoz... Bereczki Csaba nyilván nem tud
ezekről a törekvésekről, annál nagyobb örömmel hallom,
hogy azt vallja, negyven év filmtermésének tulajdoni
helyzetét rendezni kell, a filmjogok nem privatizálhatók.
Következtetése azonban enyhén szólva meglep. Maradjanak a
filmjogok a Moképnél és egyelőre maradjon állami kézben a
vállalat...
Simó Sándor: „A stúdióknak van nevük és különböznek”
Simó Sándor filmrendező úgy véli, hogy a Mokép Rt.
vezérigazgatója feleslegesen sértett meg embereket
Magyar Hírlap, 1999.01.25
...Szomjas viszont úgy véli,
hogy ezt a vagyonkezelőt szakembereknek, az MMK-nak kéne
felügyelnie. Ezzel kétoldalú ellenőrzés valósulhatna meg:
egy szakmai jellegű, az alapítókon keresztül, és egy
társadalmi kontroll, a köztiszteletben álló kurátorok
által...
A forgatókönyvek minősége döntő
Magyar Hírlap, 1999.01.25. K.H.G.
...Tavaly még kétséges volt,
egyáltalán megrendezhetik-e az idei, jubileumi filmszemlét,
mert pénz hiányában le kellett állni több film
forgatásával, némelyiknél utómunkálataival. A Magyar
Mozgókép Közalapítvány és az Országos Rádió és
Televízió Testület „pénzinjekciói” után már úgy
tűnt, legalább 10-15 filmet befejezhetnek...
Filmszemle: meglepő bőség
Népszabadság, 1999.01.09. V.Gy.
...Legújabb fesztiválunk ugyanis
a Nemeskürty listájával nyitott. A dús milleniumi léből
öt filmet támogat a kormánybiztos, és ebből - dicsérendő
visszafogottsággal - csak egy sajátot. Azt, amelyiket Koltay
Gábornak írt a Koronáról... A döntés idején, mikor
önműve szóba jött, az ősz író, pedagógus, filmművész,
történész, irodalomtörténész tapintatosan mind kivonult.
Legnagyobb, ám nyilván kellemes meglepetésére visszatértekor
jó hírrel várta a kuratórium: István bátyám,
belehúztál!...
Filmfesztivál
MaNcs, 1999.01.21.
...a magaskultúra... azt mondja,
hogy bár vannak határozott érzelmeink, melyek pokollá teszik
az életünket, akkor is, ha cselekvést vált ki, s akkor is, ha
elfojtjuk őket..., a valóságot...nem tudjuk megakadályozni. A
szappanoperák pedig arról szólnak, hogy az ember miképp oka
minden történésnek, s miképp manipulálja környezetét. E
szerint minden tőlünk függ, és mindenre van hatásunk. Egyszóval
az egyik kompetenciánkról, a másik az emberi kompetencia
korlátairól szól. Két külön világot mutat...
Zsolt Péter: A tömegkultúra iránti igény okairól
Élet és Irodalom, 1999.01.29.
Három mozival ismét kevesebb lesz?
Technikai okok miatt zárva a Broadway, a Graffiti és a Bástya
Népszabadság, 1999.01.13.
Nemeskürty ötletekre vár
Hétszázmillió a milleniumi filmekre
Magyar Hírlap, 1999.01.14. G.Zs.
Elkészültek a milleniumi
kormánytervek
Magyar Hírlap, 1999.01.15. Gréczy Zsolt
Országjáró körútra indul a
szent korona
Formálódik a milleniumi ünnepségek terve
Magyar Nemzet, 1999.01.15.(h.k.)
Februárban újra filmszemle
Magyar Hírlap, 1999.01.19. G.Zs.
Lesz-e nézője a magyar
filmnek?
Meglepő bőség
Hamisítatlan fesztiválhangulat
Előválogatás után versenyre készen
Hírünk a világban
Főszerepben a közönség
Magyar Nemzet, 1999.01.18. Az oldalt szerkesztette: Hanthy Kinga
Életműdíjak a filmszemlén
Magyar Hírlap, 1999.01.18.
...Hámori József miniszter
és Nemeskürty István kormánybiztos közzétette a 2000.
év magyarországi rendezvénysorozatának terveit... 700
millió forintból négy filmprodukció elkészítését
(Bereményi Géza: A Hídember - brit kooprodukció
Széchenyiről; Koltay Gábor: Sacra Corona - Nemeskürty
szövegére; Mészáros Márta: A csodálatos mandarin - kínai
koprodukció; Mihályfy Sándor: Kincsem - Csurka ‘86-os
forgatókönyvéből) és egy befejezését (Jankovics
Marcell: Csodaszarvas) támogatják...
Milleniumi 15 milliárd
MaNcs, 1999.01.21.
... A változást részben úgy
képzelik, hogy a fővárosban és vidéken olyan mozikat
szeretnének üzemeltetni, ahol főként a magyar és az európai
filmesek munkáit mutatnák be. Másrészt elő kívánják
segíteni a hosszú évek óta húzódó filmtörvény
megszületését...
Feltámad a Mokép?
Az új vezérigazgató szeretné, ha cége újra mozikat is
üzemeltetne
Magyar Nemzet, 1999.01.21. (v.b.e.)
A Mokép saját mozikat akar
Népszabadság, 1999.01.21. V.Gy.
Csurka: kárpótlás és Kincsem
Népszabadság, 1999.01.21. (Cs.I.)
Szomjas tizedik filmje után
összegez
Metró újság, 1999.01.21. (metro)
... csaknem 30 produkciója
között két jugoszláv is van (Kusturica: Fekete macska,
fehér macska, Srdjan Dragojevic: Sebek...), magyar nincs...
Sundance-start
MaNcs, 1999.01.21.
Én, Rippl-Rónai
Ünnepi filmbemutató Kaposváron (Kroó András: Én,
Rippl-Rónai c.játékfilm)
Magyar Nemzet, 1999.01.23.
Kié a Csinibaba?( per a
Fővárosi Bíróságon a film szerzői jogairól)
Magyar Nemzet, 1999.01.23. (n.l.)
Jászsági vita egy értékes
hagyaték körül
Kié a kallódó jászberényi Hamza-gyűjtemény? - Egy
szociális otthon tulajdonjogáért megegyezhetnek (Hamza D.
Ákos filmrendező és festőművész hagyatékának
tulajdonjoga...)
Népszabadság, 1999.01.22. Doros Judit
Jubileumi filmszemle a Corvinban
Népszabadság, 1999.01.22. V.Gy.
A Moképnek kellene a Broadway
Népszabadság, 1999.01.22.
...Tóth Erzsébet, az
alapítvány főtitkára kezdte el, ő látogatta meg a
sanghaji és pekingi filmstúdiókat, és az alapítvány
tájékozódott először a kínai koprodukciós
szabályokról...
Kínai-magyar film A csodálatos mandarinból (Mészáros
Márta)
Magyar Nemzet, 1999.01.19. (l.g.)
...Azt hiszem, nálam alkati
adottság, hogy ilyen filmeket rendezzek, mert nagyon szeretek
történeteket mesélni. A rendező időnként direkt
provokál, a legközelebbi alanya ugyanis önmaga, és ezen
keresztül vizsgálhatja, bizonyos helyzetekre ő maga hogyan
reagál. Esti Kornél is mindig ezt csinálja, szemtelenül
rímet farag mindenből. Azt hiszem, ez az „élve boncolás”
a lényege ezeknek a filmeknek...
„Minden a szerelem körül forog”
Pacskovszky József lengyel-magyar koprodukcióban készülő
filmjéről (A mi szerelmünk munkacímmel)
Magyar Hírlap, 1999.01.21. Kovács Gergely
... a Széchenyi-film méltó megvalósításához előreláthatólag mintegy 1,3 milliárd forint szükségeltetik. Bereményi Géza nem törődik a mendemondákkal, találgatásokkal, csak és kizárólag Széchenyi Istvánra figyel...
Valóságos hegyként áll előttem ő is, a film terve is. Konkrétumokat még nemigen tudok mondani, elveket ellenben igen. Az bizonyos, hogy külföldi koprodukciós partnereket keresünk... Széchenyi István tizenhatszor járt Angliában, sok mindent angol minták alapján képzelt el, és valósított meg Magyarországon, a róla szóló filmet természetesen Angliában is kell forgatni. És Olaszországban, és Franciaországban és Ausztriában, életének nyugat-európai helyszínein...
Lőcsei Gabriella: A hídember
Bereményi Géza Széchenyi Istvánról forgat filmet
Magyar Nemzet, 1999.01.16.
... az a színész, akinek férfiasságára,
nyílt tekintetére annyira szüksége volt a magyar
filmgyártásnak, például Jancsó filmjeiben, a Szegénylegényekben,
a Csillagosok, katonákban, a Még kér a népben...
Nem feltétlenül hordott mázsás színpadi súlyokat a
vállán, de közkedvelt és ismert színész volt, akire
számított a színház, és akit szívesen láttak a nézők...
Bóta Gábor: Elhunyt Juhász Jácint
Magyar Hírlap, 1999.01.11.