Perjési Zsuzsa: „Esküszik a király!”

IV. Károly koronázása Budán: 1916. december 30.

Bárdos Judit: Irónia és történelem Eisenstein Októberében

Király Jenő: A „jó labirintus” eszméje és az érzelmi mozgósítottság víziói

Devdas

Katarzyna Taras: Felnőni nem akarás – a harmincasok mozija

A harmincasok nemzedéke a kortárs lengyel filmben

Facsády Eszter: Skizofrén tudatok

Tudásadagolás a kortárs horrorfilmben: Távol-Kelet és Hollywood

Zágoni Bálint: Reflexivitás a magyar némafilmben

A filmkészítés megjelenése A fény asszonya (1918) című forgatókönyvben

A fény asszonya

Gyalui Jenő forgatókönyve, 1918

Cs. Kádár Péter: Filmet pedig lopni kell!

Filmmásolás a digitális kultúra korában

Vajdovits Györgyi: Az absztrakt fogalmak filmre adaptálásának nehézsége

Thomas Mann: Halál Velencében – Luchino Visconti: Halál Velencében

Szíjártó Imre: D. M. – A düh misztériuma

Portré Dušan Makavejevről

Győri Zsolt: Túlélni az életet?

Nyomozás, identitás és trauma Christopher Nolan Memento című filmjében

Berta Ferenc: Marína, Marína, Marína. A csókodra szomjazom én…

Szabóból mozigépész – avagy: Jászalsószentgyörgyön is volt egy mozi

Hozzászólások Virginás Andrea A modern(izmus) lenyomatai posztmodern műfajfilmekben című tanulmányához

Győri Zsolt: Modern – posztmodern

Tarnay László: A film noir mint a modern(izmus) redukciója

Virginás Andrea: A modern(izmus) lenyomatai posztmodern műfajfilmekben

 

Filmrestaurálás, filmemlékezet, fesztiválok és konferenciák: linkjeink 1997-től 2005-ig

A Szulamittól a Ludas Matyiig

Börcsök Dóra: Értelmiségi-nóta

Jaoui, Bacri et les autres (Jaoui, Bacri és a többiek)

Bíró Sándor: Pszeudó és virtualitás

Pauer Gyula művészete és a számítógépes modellezés

Fresli Mihály: Az ikonikus Tarkovszkij

Az ikonszerű ábrázolás Tarkovszkij filmjeiben

Berta Ferenc: Szolnokon is megmozdult az állókép

Magyar Róza: Tosca csókja

A magyar film 1945-56 között

Barbara Kosecka: A lengyel film bizonyos irányultságáról

Turnacker Katalin: Az emberélet útjának végén

Ingmar Bergman filmjeiről
2. rész: Modern korszak: „szólj, védekezz, semmi…”

Varga Enikő: Emlékezet és történelem határán

Forgács Péter Örvény című filmjéről

Turnacker Katalin: Az emberélet útjának végén

Ingmar Bergman filmjeiről
1. rész: Színháztól a filmig

Somogyi Lia: Egy filmkereskedelmi vállalat

A Hungarofilm története (1956–2001)

Polyák Levente: A hely és reprezentációja

Nyócker és a nyolcadik kerület

 

5. Filmfelújítási Konferencia - Budapest, 2005. április 29 - május 1.

5. Filmfelújítási Konferencia

1-2-3-4: Filmfelújítási Konferenciák az Örökmozgóban

Filmrestaurálás, filmemlékezet, fesztiválok és konferenciák: linkjeink 1997-től 2004-ig A Szulamittól Az utolsó éjszakáig

Nemes Gyula: Prágai digitális tájkép

A kortárs cseh film és a videó

Fresli Mihály: Rubljov a XV. századi szerzetes

Az orosz szerzetesi élet és az Andrej Rublov

Fresli Mihály: A naturalizmus ára

Az Andrej Rubljov keletkezéstörténete

Berta János: Emlékképek, múltképek

Retrospektív dokumentumfilm és kollektív emlékezet viszonyáról

Jan Lipšanský: A cseh film 15 éve 1990-2004

Terray István: Látványlovasok

hírek hírek filmek filmek arcok arcok gondolatok gondolatok szemle szemle Örökmozgó Örökmozgó képtár képtár sőt sőt mozgóképtár filmspirál repertórium linkek FILMKULTÚRA '96-tól tartalom címlap kereső