|
Kelj fel Jancsi
H-USA, 1999, Budapest Filmstúdió, Available Light Film
R,f: Fonyó Gergely, o: Szitányi Gábor, z: Dés László
Sz: Jon Jacobs, Dawnn Kapatos, Jánosi Péter, Joan Newmark
Szí, 90 perc, 35 mm
B: 2000.05.18.
Félkegyelem
Kelj fel Jancsi
Filmvilág, 2000/6. Bori Erzsébet
már akkor megkísért az ismerősség
érzése, amikor a nyitó képsorban megjelenik a tőrőlmetszett
kaliforniai suburb alsó középosztály/felső prolik lakta
negyede és a jellegzetes amerikai házbelső. Szinte kizárólag
ebben a térben játszódik filmünk háromszereplős
kamaradrámája
Eszköztelen a játék, a rendezés, a fényképezés, talán
csak Dés László zenéje az, ami kilóg a sorból, ha nem is
mindig, de akadnak helyek, ahol a képtől függetlenül, külön
és nagyon hallani a zenét
Sose fogjuk megtudni, hova repült a hősnő, az anyjával
folytatott telefonbeszélgetés a visszaérkezése napján
lehűti azt a vérmes reményünket, hogy haza utazott
innentől fordulnak rosszra a dolgok, és vesznek irányt a
megoldatlan befejezés felé
Elbeszélésmódja válogatja, mondom én, Fonyó pedig olyan
módot választott, amely megkívánja az epikai hitelt
Végül is az eszköztelenségéért és a
mértékletességéért kell dicsérnünk a Kelj fel Jancsit.
Nagy erénye, hogy nyoma sincs benne az erőlködésnek,
megfeszülő akaratnakA film az első kockákkal megteremti
és mindvégig megőrzi hiteles atmoszféráját még a
történet megbicsaklásai sem ártanak neki.
X
Fecseg a felszín, hallgat a mély
Kelj fel Jancsi
Magyar Hírlap, 2000.05.18. Gervai András
Fonyó Gergely divatos, de életveszélyes témához nyúlt... Elmebetegekről, értelmi fogyatékosokról, a betegségek legtitokzatosabbikáról, a legreménytelenebbjéről, a szimbólumértékű kórról, állapotról jó ideje divat filmet készíteni (Esőember). Megfelelő pszichológiai hitelesség, részletekig kidolgozott forgatókönyv nélkül azonban az eredmény többnyire csak hatásvadászat marad, mint nagyrészt a Kelj fel Jancsi esetében is. Kétségtelen, vannak értékei - például az atmoszférateremtésben -
X
Kaliforniai álmodozó
Népszabadság, 2000.05.19. Dóka Péter
kedvesen, szeretettel mesél főhőséről. Ezt azért is teheti, mert a téma megengedi: Johnny lélekben kamasz, minden mozdulata megható, minden vágya szép. A film legközhelyesebb részét, miszerint jön egy bőrkabátos rockzenész, aki szövegével és tetoválásaival megszédíti a naiv egyetemista lányt, Fonyó ügyesen úgy teszi elfogadhatóvá, hogy rátesz még egy lapáttal: a rocksztár elképesztően öntelt, a lány pedig nagyon butuska. Ezeken a részeken sokat lehet nevetni, de éppen ezen a környéken történik a filmmel egy sajnálatos baleset is A fiúból mellékszereplő lesz
X
Mozibolondok
Fonyó Gergely: Kelj fel Jancsi
Magyar Narancs, 2000/20. - turcsányi-
jó szándéka felől, ugye, semmi
kétségünk. Azt is gyanítjuk, hogy egyes szám első
személyű mozit készített
istennek sem bírunk reagálni a dolgaira. A kör bezárul
körülötte, vászon és nézőtér összeér
Mindezek ellenére ezúttal annyiban kell maradnunk, hogy egy
szép filmet láthatunk a meg nem értésről. A meg nem értés
nyelvén, ami onnan ismerszik meg, hogy pont azza nincs
neki. Nyelve, de semmilyen
Helyfoglalás avagy a mogyorók bejövetele
H, 1999, Vattatyúk Kht.
R,f: Szőke András, f: Tariska Szabolcs, o: Markert Károly, z:
Márta István, Amorf Ördögök, Tót Kecsuák
Sz: Galántai Katalin, Merza Gábor, Galkó Balázs, Badár
Sándor, Szőke András
Szí, 82 perc, 35 mm
B: 2000.05.18.
Népszabadság, 2000.05.26. Veress József
Szőke András filmes szabadcsapata nem
adja meg magát. A mozizás profi amatőrjei az országos aszály
idején is úgy viselkednek, mintha zuhogna az eső
szőkésen gubancos és eklektikus, tiszteletlen és
szemérmes, szellemes és gyermeteg, szikrázó és
kiérleletlen. "Konfliktusa" - a mogyoró-lét
folytonosságának biztosításáért vívott harccal és a
gyerekcsinálás frivol szertartásával - profán, a mának
szóló, amúgy eléggé átlátszó üzenetei pedig a szövegbe
bújtatottak
egyik korábbi énjét idézve élvezettel és viccelődve
masszőrködik, viszont halálosan komolyan vehetjük, amikor a
felvevőgépbe nézve kijelenti "nem hazudok"
Mogyorók és magyarok
Fanyalogva ízlelgetett napfény
Londoni levél (A napfény íze angol kritikáiból)
Magyar Hírlap, 2000.05-27. Sárközi Mátyás
Az edinburghi Scotsman összefoglalója
jellemző: " A nagy anyagból végül történelemlecke
lesz, a figurák levesznek szem elől, ami pedig egy film
számára egyenlő a halállal. A forgatókönyv eredetileg
néhány részes tévésorozathoz készült, s talán jobb lett
volna ebben a formában filmre vinni"
Az Independent szerint" mikor Fiennes harmadízben
jelenik meg, a Sonnenschein dinasztia újabb nemzedékét
megtestesítendő, az angol mozikban egy-egy tiszteletlen néző
nevetni kezd"
Az Observerben Philip French, a magyar filmművészet barátja
írja "Koltai Lajos remek képeinek, Maurice Jarre igéző
zenéjének, egész sor kitűnő alakításnak és a romantikus
légkörnek köszönhető, hogy érdeklődésünk nem lankad a
három óra során. De ez a film kevésbé meggyőző, mint a Mephisto,
Redl ezredes, Hanussen trilógia volt. Rettentő sok
történelem zsúfolódik a három órába"
Az angol kritika szokása szerint ezúttal is nehezen dicsér,
keresi a kákán a csomókat. Nem veszi tudomásul, hogy egy
drámai történelmi tablón kevés a hely a nüanszok
ábrázolására
Terelgetni, visszalépni
Beszélgetés Fonyó Gergellyel
Filmvilág, 2000/6. Ágfalvi Attila
A házat kölcsönbe kaptuk, mindenki
saját jelmezben játszott, a főszereplő lány magának
csinálta a sminket, szóval az egész egy olyan "mindenki
csinál mindent" dolog volt. Olyasmi, mint egy diplomafilm. Én
úgy is tekintem - noha nem jártam főiskolára -, hogy kilenc
év asszisztenskedés után ez a diplomafilmem. Az indulótőke
arra volt elég, hogy a film 70 százaléka elkészüljön, a
forgatás után két és fél év telt el úgy, hogy amikor
összejött valamennyi pénz, vágtam rajta egy keveset
végül Gothár Péter, akinek tetszett a film, beajánlott a
Budapest Filmstúdiónál Kántor Lászlóhoz
ami nekem tetszik, valahol félúton van: az itteni
érzékenységet vagy lelkületet kell párosítani a kinti
technikával
az egész nem szól másról, mint a filmről, erről a
fantasztikus médiumról, amellyel világot tudsz teremteni,
benne emberi viszonyokkal
X
Együttműködik-e a kultúra?
Beszélgetés Sára Sándorral
Filmvilág, 2000/6. Székely Gabriella
Van egy kész forgatókönyvem, a Transszibériai álom. Három férfi története, akik télen elszöknek egy gulág-táborból. Meg kell küzdeniök a hideggel, az üldözőkkel, saját magukkal, az éhséggel. Szörnyűséges dolgok történnek velük. Úgy érzem, el kell mesélnem, hogy le tudjam zárni magamban ezt a történelmi korszakot. A másik indiai utazásom alatt felmerült koprodukciós lehetőség, az Amriter Sher-Gil festőművésznőről szóló film. A hölgy egy szikh hercegnek és egy magyar anyának, Gottesmann Mária Antóniának a lánya Londonban, ahol a lányt angolra taníttatták, ahogyan ez idő tájt, a századfordulón illett bizonyos körökben, a szikh herceg éppen indult vissza Indiába a menyasszonyával. Az útra társalkodónőt kerestek a hercegnőnek. Mire a hajó kikötött Bombayben, a herceg már Mária Antónia Gottesmann vőlegényének érezte magát. Lányukat, Amritát a modern indiai festészet megteremtőjének tartják
X
Nem kor-szerű történet
Beszélgetés Almási Tamással
Filmvilág, 2000/6. Tamás Amaryllis
Volt zavar a dokumentumfilm-készítők
körében is, kétségtelen. Mert a "most mindent lehet"
egyáltalán nem volt igaz. Felépültek az új falak, például
ma már nem tudnám megcsinálni az Ózd-sorozatot. Az egyik ok a
személyiségi jogok térnyerése, az emberek öntudatra
ébredése - és ez nem pejoratív, ez pozitív értelmezés
- olyan erős lett, hogy a szívátültetésről szóló
filmemet sem biztos, hogy ma le tudnám forgatni. Persze, az
ember a szereplőjével ezt meg tudja beszélni, de előfordulhat
olyasmi, hogy a háttérben feltűnik valaki, akit nem is
kívántál felvenni, de ott van, és ő nem akart szerepelni,
ezzel lehetetlenné tudja tenni a filmet. A másik új fal: a
gazdagok fala A nyolcvanas években már a legelvadultabb
kommunistához is be lehetett jutni. Akkor, ha egy vezető nem
fogadott, és a sajtó megszellőztette, piros szőnyeget
terítettek eléd, hogy menjél be, mert nem engedhették meg
maguknak Manapság, ha egy kft. vagy bt. vezetője vagy egy
tévé főszerkesztő azt mondja, hogy ő nem akar nyilatkozni,
akkor nem nyilatkozik
- Káeurópa címmel játékfilm-forgatókönyvön dolgozik
Török Mónikával és Radnai Annamáriával.
- Az ötletet megtörtént eset adta. A nyolcvanas évek
közepén a diktatórikus viszonyok elől, a jobb élet
reményében - újszülött kisfia hátrahagyásával -
Magyarországra menekült egy 18 éves erdélyi lány. Tizennégy
évvel később a kamaszfiú anyja keresésére indul. Erről
szól majd a film.
X
Kell egy menedék
Kaszás Géza sokáig nem tudta, mi a szerelem
Nők Lapja, 2000/20. Beke Csilla
- Írsz még?
- Mostanában nem.
- És miket szoktál?
- Forgatókönyveket, amelyekről tudom, hogy nem lesz
belőlük film. És ez nem baj.
- Milyenek ezek a forgatókönyvek?
- Mindig bekattanok valamire. Kalandfilm, gengszterfilm vagy
háborús film, amelyik a mély humanizmust sugározza. Vannak
terveim, csak ma Magyarországon a filmszakma nagyon pici, nagyon
szűk, nagyon kevés a pénz, még ennek a szűk rétegnek sem
elég. Ezért ez a szakmai rész kényesen őrzi a pozícióját.
Tehát ha valaki be akar törni, akkor vagy egy nagyon erős,
mindenek fölött álló támogatóval lehet, vagy egy olyan
ötlettel, amelyik egyszerűen megtámadhatatlan, de félő, hogy
még azt is ellopják
x
"A mi generációnknak szerencséje
volt"
(Beszélgetés Kern Andrással)
Magyar Hírlap, 2000.05.27. Gréczy Zsolt
- Arról is volt szó, hogy csinál egy
gengszterfilmet. Abból nem lesz semmi?
- Erősen úgy fest, mert nincs rá pénz. A sztori a
harmincas években játszódna, kellene hozzá régi ruha meg
autó, fel kellene robbantani egy mulatót. A filmezés, az én
nagy szerelmem, drága mulatság lett, s a kuratórium sem adott
rá egy fillért sem. Filmet tehát szívesen írnék, írok is,
de nem egy nagyon bonyolult és igényes mozi kerül
százmillióba. Ezek után miben reménykedhetek? Viszont megyek
Szabó Ildikó filmjébe szerepelni. Garassal játszom együtt
egy cigány témájú filmben, amolyan Rejtő Jenő-i figurát
formázok
X
Nincs értelme átírni a történelmet
Magyar Hírlap, 2000.05.13. Gréczy Zsolt (beszélgetés
Mészáros Mártával)
baj volt, hogy a régi papírokhoz ma sem mernek hozzányúlni. Amikor először kint voltam, Csingiz Ajtmatov, sőt állami vezetők is fogadtak. Egyébként Ajtmatov ajánlotta, hogy csináljam meg a Kisvilmát. Ha hiszi, ha nem, még Göncz Árpád is segített. Mielőtt hivatalos tárgyalásra odautazott volna, felhívtam, s kértem, mondja el vendéglátóinak, a film készültét a magyarok támogatják. Ott ígérték meg az elnök úrnak, hogy odaadják az apámról készült eredeti iratokat. Ekkor derült ki, hogy szó sem volt gulagról, hanem ott helyben fejbe lőtték. Aztán a kirgiz elnök viszontlátogatása alkalmával engem is meghívtak az ünnepélyes vacsorára, s ott odamentem az elnökhöz, s elétettem egy fehér papírt, hogy itt és most írja le, hogy én, Akajev támogatom Mészáros Márta kirgíziai forgatását. Maga nem tudja elképzelni, mi volt ott, amikor felborítottam a protokollt
X
Molnár György rendező
Média Technika, 2000/5. Gál Jolán
politikától függetlenül minden ország érdeke, hogy mentse, védje nemzeti kultúráját. Aki mondjuk kanadai fesztiválon vagy akár európai fesztiválon vesz részt, azt tapasztalhatja, hogy biztosan talál ott filmet, amelyet dánok írtak, dánok rendeztek, és dánok játsszák a szerepeit is, sőt dánokról szól. Nincs ebben semmi bűn. Ugyanez elmondható például a japánokra is. Nem minden nemzet filmgyártása adta meg magát annyira, mint mi. Mi nagyon, igaz, a csehek is hasonlóan, de a lengyelek például nem, ott jelenleg is 25 film készül évente és legalább 100 tv-színházi produkció. A közszolgálati tévéről beszélek
X
"Fatális és igazságtalan"
Fiath András filmrendező (Veszett idők c. filmjéről
beszél)
Magyar Narancs, 2000/20. Gönczi M.
A film eredetileg nem sci-finek készült. Pauer Henrik tragikus halála újragondoltatta, átkomponáltatta velem a történetet, ekkor merült fel Dunacity képe. A film maga laza epizódok végtelen sora, egy frusztrált utópia, amely egy feje tetejére állított világot mutat be, a mindennapok rémálmait, úgy, ahogyan azt a káros szenvedélyeknek (drog) hódoló emberek érzékelhetik. A középpontban a Miniszteri Orvosdoktorral készült, utópisztikus túlzásokkal interpretált interjú helyezkedik. E köré épül föl a sci-fi elemeket kerülő, nonlineáris történet
Udvaros Dorottya japán parasztasszonyt
játszik
Ma mutatja be a Thália A vihar kapujában színpadi változatát
Vasárnapi Blikk, 2000.05.14. K.L.
A kettős bűncselekménynek tanúja is
van: egy arra járó favágó. Ami rendhagyó: mind a négyen -
a halottaiból feltámadó férj is - másként emlékeznek a
történtekre, és elbeszéléseik alapján egymás után négy
változatban pereg le a nézők előtt a dráma. Az asszonyt
Udvaros Dorottya alakítja.
- A szerző, Müller Péter és a rendező, Telihay Péter csak
utalnak a japán színhelyre - mondja Udvaros Dorottya. - Az
izgalmas, véres bűncselekmény bárhol bármikor
játszódhatna, hiszen valamennyiünkre jellemző:
másként-másként emlékszünk mindarra, aminek részesei,
szemtanúi voltunk
X
Pataki Ági foglalkozást váltott:
filmproducer lett
Kokó is szerepet kapott az Üvegtigrisben
Blikk, 2000.05.22. T.I.
Hallottam a forgatókönyvről, nagyon jónak tartom. Barátságban vagyok Rudolf Péterrel, és Kapitány Ivánnal, aki kiemelkedő alakja a magyar reklámfilmiparnak és egyben a férjem, Kovács Gábor társa. Nagyon szeretem az európai filmet, a magyar filmeket is, így magam vállalkoztam arra, hogy pénzt szerzek a produkcióra Olyannyira hiszek az Üvegtigrisben, a történetben, a rendezőkben, a szereplőkben, hogy saját pénzünkkel is beszálltunk, a férjemmel együtt
X
Kern és Garas újra együtt forgat
A negyvenes évek Pestjét idézik meg
Blikk, 2000.05.20. B.K.
Hamarosan ismét együtt forgatnak majd
Szabó Ildikó készülő filmjében, a Chacho romban.
- Nem lesz belőlünk olyan páros, mint amilyen a Ripacsokban
voltunk - árulja el Kern András. - Ez másfajta film, de
azért elég gyakran feltűnünk majd a mesében. Én egy írót
alakítok, aki egy Rejtő Jenő-szerű figura, azt hiszem,
szeretni fogom
X
Újra színpadon Madaras József
Csak József Attilát nem felejtette
Népszabadság, 2000.05.12. Rados Virág
a baleset és a kóma után, kétesztendei némaságot követően fokozatosan újratanult beszélni, tolószék nélkül járni. Már otthagyta a szanatóriumot, a színészotthont, és egyedül él a budajenői házában. Amint mondja, kertet nevel, melyet az első növénytől kezdve az utolsóig ő épített egy kis tó mellett "Már van egy kutyám is" - újságolja
X
Szájtépés filmszakadásig (2)
Népszabadság, 2000.05.25. Varsányi Gyula
gátszakadásszerűen jelentkeztek
fiatalok első-második filmjükkel. De vajon mi ez a feszítő
erő és mit hoz felszínre? Elmondják-e ők maguk, el
akarják-e mondani?
A hazai filmes gondolkodás egyelőre csak ennél a kérdésnél
tart. A válasz nem könnyű, hiszen - szerencsére -
sokszínű az új paletta
A fiatal szakemberek betagozódásának régi formája
megszűnt. Nincsenek stúdióközösségek - panaszolja (Grunwalsky).
- A klasszikus filmipari háttér is már csak nyomokban
lelhető föl. A mai fiatalok nem lehetnek asszisztensek
kosztümös filmek forgatásán (mert ilyen produkció nem
készül)
X
Lassú áttűnések
47. Országos Független Film és Videófesztivál, Pécs
Magyar Narancs, 2000/21. - kovácsy-
Zsúfolt vetítések itt, lendületes
fogyasztás amott, szerepcsere és átfedés, lelkendező
üdvözlések, rég látottak örvendezése mindehhez, meg
átfogó, vidult szeretet - fesztiválhangulat
láttunk mindazonáltal filmeket is,
befogadóképességünkhöz mérten egyenest bőséggel. És
kíváncsian vártuk, vajon a tavalyi debreceni döntés után
most is fődíjat ad-e a zsűri Káldy Lászlónak, aki arról
számol be A robogós emberben saját archívjaiból válogatott
önidézetei között, hogy az akkor pénzjutalmából robogót
vásárolt, és hogy ez milyen jó
Meg kell emlékeznünk a független szemlék kötelező
kellékeiről, a konzultációkról is, ahol a zsűri
tapintatosan támad, az alkotó pedig udvariasan védekezik,
aztán hol fellendül, és már-már csillogni kezd a vita
Eszmefuttatás - kerekasztal-beszélgetés
A bűn iskolái
Gyereksorsok és dokumentumok
(Morvai Krisztina büntetőjogász, Kerényi György
újságíró, Salamon András filmrendező beszélgetése)
Filmvilág, 2000/6. Mihancsik Zsófia
Salamon András: Jonuc féllábú
kisfiú, akit azzal kényszerítettek koldulásra, hogy
zsarolták: elvették a műlábát, mert tudták, hogy mindig
vissza fog menni érte. Mi nem a visszaszerzésben akartunk
segíteni neki, csak a helyzetet próbáltuk meg lefilmezni...
Kerényi György: 1998-ban tizenkét fiatalkorú lett
öngyilkos a faluban. Magyarázatot persze mi sem találtunk a
jelenségre. Szakemberek szerint óriási változás állt be az
értékrendben ott, mint annak a csongrádi falunak az esetében
is, ahol évszázadok óta magas az öngyilkosok száma, ahol az
öngyilkosság az életvezetési minta. Ennél mi sem jutottunk
tovább, de a célunk inkább az volt, hogy bemutassuk, mennyire
természetesnek tartja már a falu az önpusztítást: a
közösség fel sem hördül, ha egy gyerek öngyilkos lesz
nem akarok segíteni, sem a filmmel, sem az újságcikkel. De
itt két különböző dologról van szó. A mésszel leöntött
gyerek történetével egyszerűen képtelen vagyok mit kezdeni.
Ezt nem lehet másként feldolgozni, mint egy horrorfilmet.
Sokkol
Morvai Krisztina: Jogászként úgy gondolom, komolyan
szabályozni kellene a médiajogban azt, hogy meddig lehet
elmenni más emberek tragédiájának a kizsákmányolásában,
abban, hogy üzletet csináljanak belőle - különösen akkor,
ha gyerekről van szó
X
Keresztúton
Tarr Béla: Sátántangó
Beszélő, 2000/5. Varga Balázs
a Sátántangó egyben a nyolcvanas-kilencvenes évek magyar filmjének talán legérdekesebb irányzatát megkoronázó és kiteljesítő alkotás, Fehér György (Szürkület), Szász János (Woyzeck), Janisch Attila (Árnyék a havon), Szabó Ildikó (Gyerekgyilkosságok) és Sopsits Árpád (Céllövölde) filmjeinek társa. Ez a tárgyias stilizációjú, fekete-fehér színvilágú, elvonatkoztató stílusiskola lényegében Tarr előző filmjével, a Kárhozattal szökött szárba még a nyolcvanas évek végén, hogy néhány évvel később a Sátántangóval elérje csúcspontját. Ezeknek a filmeknek mindegyike valamifajta jelenkor-víziót körvonalaz, csakhogy közvetlen társadalmi és politikai vonatkozások nélkül, gyakran nagyon konkrétan azonosítható időn és helyszíneken kívül játszódó történetek segítségével. Rendezőiket a bűn érdekelte és a bűnhődés (az olykor ártatlanul, bűn nélkül bűnhődő hősök sorsa), az árulás, a csalás és a megcsalatás történetei. Nem a leleplező társadalomkép, hanem világot leleplező képzelet uralkodott ezekben a filmekben. Ebben a világban gyökereztek, valahol Kelet-Európában
X
Turpisság a ládagyárban
A betiltás közelében
Magyar Hírlap, 2000.05.20. Tölgyesi Gábor
Az eredmény túl jó volt, az engedélyezők földbe taposták a filmet, úgy volt, sosem kerül a közönség elé. Tímár végül megúszta a dolgot: Bacsó és Réz András kiállt az Egészséges erotika mellett, ráadásul az 1986-os filmszemlén minél több alkotást kellett bemutatni, így ez a mű is programba kerülhetett
X
Vezetőcsere és államosítás a
Mafilmnél
Népszabadság, 2000.05.25. V.Gy.
A jelenlegi kormányzati elképzelés azonban az, hogy a Mafilmet - mint a magyar filmgyártás bázisát - ismét állami tulajdonba veszik, és állami eszközökből fejlesztik. Lapunk úgy értesült, hogy Marosi György utódjára az ÁPV Rt. jelöltje Sipos Kornél filmproducer
Vezetőváltás a Mafilmnél?
Magyar Hírlap, 2000.05.26.
X
Korszerű stúdiókat kaphat a Mafilm
Metro, 2000.05.30. (MTI)
Hallmark befektetési tervei
Népszabadság, 2000.05-.29. V.Gy.
X
Tabukat rombolt le Szabó István legújabb
filmje
Metro, 2000.05.30. (MTI)
X
Rajzfilmfesztivál (Szombathely)
Blikk, 2000.05.26.
X
Bacsó kontra Rákosi (Szocsi, júniusi
filmfesztivál, Bacsó Péter politikai filmjeiből
retrospektív)
Magyar Hírlap, 2000.05.11.
X
Schiffer Pál fődíjas filmje
Magyar Hírlap, 2000.05.11.
X
Magyar filmek fesztiválokon
Magyar Narancs, 2000.19.
X
Életműdíj Fehér Györgynek (Új
Múzsa Alapítvány életműdíja)
Blikk, 2000.05.20.
X
Újjászületik a Meseautó
Nemcsak filmre viszik, a Vidám Színpad is bemutatja
Vasárnapi Blikk, 2000.05.21. K.L.
X
Film Károlyi Béláról
Világsztárral tárgyalnak a nemzetközi produkcióhoz
Magyar Hírlap, 2000.05.17. G.Zs.
Kilenc multiplex mozi épül vidéken
Metro, 2000.05.30. (Metro)
X
Művészmozi hetven főnek
A szegedi Grand Café nem fél a Plazától
Népszabadság, 2000.05.29. Tanács Gábor
X
Új mozik épülnek Budán
Magyar Hírlap, 2000.05.18. T.G.
X
Mozit nyitnak, mozit mosnak
Népszabadság, 2000.05.18.
X
Nyit a Mammut-mozi
Blikk, 2000.05.18. D.G.
X
Takarító mozivédők a pesti
filmszínházakért
Vasárnap Reggel, 2000.05.14.
X
A Mozivédők nem adják fel a reményt
Népszabadság, 2000.05.25.
X
Bankfiók nyílik a nézőtéren
Átalakításra vár a Bartók, Budapest hajdan legmodernebb
mozija
Népszabadság, 2000.05.24. B.T.