Oscar-díjak 2014 - >>> , Jancsó emlékvetítés az Örökmozgóban február 9-én - >>> , Jancsó Miklós - 1921. szeptember 27. − 2014. január 31. - >>> , Meteo - DVD bemutató az Örökmozgóban - >>> , Inkey Alice- kiállítás a Cultirisben - >>> , Colours Fesztivál a budapesti Kino moziban - >>> , A 71. Golden Globe-gála díjazottjai - >>> , Tolkien Nap az Uránia Nemzeti Filmszínházban - >>> , Szép karácsonyt és BUÉK! - >>> , Oscar verseny: Szász filmje a legjobb kilenc között - >>> ,
A gyerekek figyelnek bennünket – David Siegel, Scott McGehee: Maisie tudja  
Soós Tamás
Számtalan filmet láthattunk már elváló szülőkről és traumatizált gyerekekről, mégis kevés a témába vágó alapmű. A gyermekek figyelnek bennünket neorealista melodrámája és a Kramer kontra Kramer szívsajdító Oscar-drámája után Henry James több mint 100 éves regényének kortárs környezetbe áthelyezett adaptációja, a Maisie tudja folytatná ezt a sort.>>>
„Nem a romantikus komédia a kedvenc műfajom” – Herczeg Attila, a Megdönteni Hajnal Tímeát rendezője  
Klacsán Csaba
„Mindig is úgy gondoltam, nekem egyetlen lehetőségem van: zsánerfilmet csinálni. Hozzáteszem, nekem nem a romantikus komédia a kedvenc műfajom, én ebből néztem életemben a legkevesebbet. Hollywoodi filmet sem nézek minden nap, nem ez a fő csapásom.” A rendező mesél a kezdetekről, a reklámfilmezésről és a Valentin-napon mozikba kerülő játékfilmje keletkezésének körülményeiről is. INTERJÚ>>>
Jodorowsky és Jancsó  
Palotai János
A „soknemzetiségű”(orosz-zsidó emigráns chilei, stb.) rendező, Alejandro Jodorowsky híre megelőzte filmjeit. Így amikor januárban az Átrium filmszínházban vetítették közülük a leghírhedtebbeket, nagy volt az érdeklődés. A vakond (1970) vetítése után a fiatalabb nézők a 60-as 70-es évek művészfilmjeihez hasonlították. Jancsó Miklós neve is elhangzott. KONTEXTUS>>>
Egy szűzies kurva - Lars von Trier: A nimfomániás – 1. és 2. rész  
Vajda Judit
Lars von Trier új művére, a hatásvadász, precízen megtervezett reklámkampánnyal bevezetett és a forgatás megkezdése előtt a rendező által „háromórás pornófilmként” emlegetett A nimfomániásra szinte lemoshatatlanul tapad a botrányszag – holott ha lekaparjuk a megtévesztő külső mázat, az alkotás annyira erkölcstelen csak, mint amennyire erkölcstelen a Hullámtörésben a falu kurvájának kikiáltott főhősnő. MOZI >>>
„A kultúra, az nem játszik nálatok, mi?” – Herczeg Attila: Megdönteni Hajnal Tímeát  
Hegyi Orsolya
Hajnal Tímea szándékolt megdöntésének sztorija szórakoztató romkom vaskosan felnőtt tartalommal. Vagyis: miközben a jelentkezők meg akarják dönteni vagy éppen meg is döntik Tímeát, mindenféle komikusan romantikus vagy nyersen otromba helyzetbe sodródnak. Új magyar sikergyanús szerzemény, kiváló színészi alakításokkal és filmes áthallásokkal. MOZI>>>
Ha Baudrillard forgatna szerelmesfilmet – Spike Jonze: A nő  
Soós Tamás
Egy férfi beleszeret az operációs rendszerébe. Nincs ebben semmi dráma, informatikusokkal nap mint nap megesik. Spike Jonze tálalásában viszont ez a sztori a legaktuálisabb szerelmesfilmmé válik, amiben nem csak a romantika hiányáról, de a holnap emberének magányáról is mesél. MOZI>>>
Dokumentum-, játékfilm és operarendező - Beszélgetés Moldován Domokossal  
Ferenczi-Bónis Orsolya
Moldován Domokos Nádasdy Kálmán-díjas opera-és filmrendező, jelmeztervező és etnográfus, a Budapesti Kamaraopera művészeti vezetője. "Eredendően etnográfus vagyok, 1966-ban végeztem az ELTE BTK néprajz szakán. Amióta az eszemet tudom, érdekelt a néprajzkutatás. Már gimnazistaként a szabadidőmet az egyetemen töltöttem, bejártam az előadásokra, így olyan bennfentes lettem, hogy még felvételiznem sem kellett, egyértelmű volt, hogy az érettségi után a néprajz szakon folytatom a tanulmányomat." INTERJÚ>>>
Csudálatos Walt és morcos Mary – John Lee Hancock: Banks úr megmentése  
Soós Tamás
Kedves és ártalmatlan – szokták pátyolgatni a Disney-filmeket a fülbekúszó dallamoktól és a ragályos giccstől ellágyuló nézők. Hiszen a történelmi hűség vagy a komplex meseszövés igazán bagatell áldozatok a szórakoztatás oltárán. De vajon tényleg ártalmatlan elhazudni és rózsaszínre festeni a valóságot meséinkben? Ezt fejtegethette volna az 1964-es Mary Poppinsmozifilm elkészüléséről szóló Banks úr megmentése, ha az az öniróniával festett Disney-film kerekedik belőle, amelynek ígérete még ott lebegett a felütésben. MOZI>>>
Szomszédom, a náci – Lucía Puenzo : A német doktor  
Rudolf Dániel
Josef Mengele, az auschwitzi haláltábor soha el nem fogott és felelősségre nem vont orvosa többször is tiszteletét tette már a vásznon (ezek közül elsősorban Franklin J. Schaffner 1978-as alkotása, A brazíliai fiúk emelkedik ki, melyben Gregory Peck alakította a náci rémet). Jelen – Cannes-t is megjárt – argentin dráma esetében a rettegett haláldoktor közel négy évtizedes bujkálásának egy rémisztő epizódja kerül terítékre. MOZI>>>
A valóság halála – Ari Folman: A futurológiai kongresszus  
Soós Tamás
Felhörpinthető identitások, embert nem látott digitális filmek és a szabad választás vegyi formulája – így foglalja össze a jövőt Ari Folman izraeli filmrendező, aki Stanisław Lem azonos című novelláját kölcsönvéve forgatta le science fictionbe csomagolt szatíráját a filmipar helyzetéről és a digitális, virtuális identitások hatásairól. MOZI>>>
  Impresszum Támogatóink Elérhetőség